Nákup cez internet

03.05.2015 14:56

 

Pri rozsiahlych podvodoch pri nákupoch cez internet sme sa rozhodli Vás informovať, ako nenaletieť neserióznym obchodníkom a pochybným e-shopom. O to viac sú tieto informácie cennejšie, keď plánujete nakupovať v neznámon obchode po prvýkrát:

  •    Vyžadujte kontaktné informácie - obchodné meno, mail, sídlo spoločnosti, telefónny kontakt, zápis v živnostenskom alebo obchodnom registri. Vyhnite sa obchodom, ktoré neuvádzajú kontaktné údaje alebo nekomunikujú. 
  •    Zaujímajte sa o konečnú cenu tovaru - nielen cena za tovar, ale tiež poštovné, balné a ďalšie s tým súvisiace náklady.
  •    Informujte sa dodacích lehotách. "Skladom" nemusí vždy znamenať, že tovar skladom fyzicky majú v obchode.
  •    Zistite možnosti a spôsob reklamácie - aj v prípade, že neplánujete nič reklamovať. Ak sú informácie voľne dostupné, je menšia pravdepodobnosť, že pri prípadnej reklamácii budete mať problémy.
  •    Pri každom nákupe Vám lepšie e-shopy ponúkajú benefity - zistite aké výhody Vám daný obchod ponúka.
  •    Pýtajte sa na skúsenosti svojich známych, čítajte recenzie obchodu - predídete tak prípadnému sklamaniu.
  •    Napíšte recenziu aj vy - keď ste nakúpili v danom obchode, je dobré dať o tom vedieť "svetu". 

TIP: Skúste si vyhľadať tovar, ktorý chcete kúpiť, prostredníctvom internetového vyhľadávača ( heureka.sk, pricemania.sk, najnakup.sk a iné) Nielenže môžete získať odkazy na lacnejších dodávateľov, ale môžete popritom objaviť aj praktické skúsenosti spotrebiteľov s nákupom vyhliadnutého tovaru.

Ochodníci majú povinnosť:

  •    Vás informovať pred kúpou o možnosti odstúpenia od zmuvy
  •    sprístupniť poučenie o uplatnení práva pri odstúpení od zmluvy
  •    poskytnúť reklamačný protokol - aby bol pre Vás stále prístupný. 
  •    poskytnúť Vám na trvalom nosiči (v papierovej alebo mailovej forme) svoje Všeobecné obchodné podmienky prislúchajúce ku konkrétnemu dňu nákupu. Ak Vám ich nedajú, žiadajte si ich. Predídete tak možným komplikáciam. Nespoliehajte sa na to, že na webových stránkach sú - jedným kliknutím, sa dajú totož zmeniť.
  •    informovať o kontakte na SOI, ktorému prislúchajú pre prípadné sťažnosti zákazníka
  •    na Vašu žiadosť vyradiť Vás z databázy, v ktorej Vás ako zákazníka evidujú

 

 

Späť

Kontakt

SLADKASUE - tipy, triky, návody

© 2015 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode