Slovenské výrobky vs. made in CHINA a iné zahraničné veci...

03.05.2015 14:54

Týmto článkom by som chcela len poukázať nato, čo sa deje v hlavách slovenských mamičiek a prečo je Slovensko tam, kde je... (môj názor)

Pred necelým rokom som sa stala podnikateľkou - a verím, že mi to dlho vydrží aj napriek nákupnému trendu mamičiek.

Splnila som si svoj detský sen - mať vlastný e-shop. Zamerala som sa zpočiatku na doplnkový tovar akými sú ťažko dostupné vecičky v bežných kamenných ale i internetových obchodoch - motýliky, kravaty, detské traky, čelenky, opasky pre chlapcov a dievčatá. 

Netrvalo dlho a začala som si plniť svoju ideu - predaj detského oblečenia. 

 

Mojou základnou prioritou bolo, ak detský textil, tak nech je už:

- kvalitný, takmer všetko detské oblečenie je 100% bavlna

- vyrobený na Slovensku - teda, podpora našej ekonomiky

- cenovo primeraný peňaženkám mamičiek

- funkčný, ale aj pekný

 

Verím, že na Slovensku je veľa mamičiek, ktorým záleží na svojich detičkách, ale prax je iná :(

kvalita dnes už nie je prvoradá, hrá cena nejakú rolu pri rozhodovaní?

Prečo? To som sa pýtala samej seba. Odpoveď som do podnes dňa nenašla(možno mi to ozrejmia iné maminy). Asi to ide ruka v ruke s cenou - ale ani to nie je pravda. Maminky sú ochotné nechať v obchode za oblečko, ktoré má nápis GAP, NEXT, Carters a pod. desiatky Eur a berú to ako samozrejmú vec. Nikoho v tom momente nezaujímajú atesty, certifikáty, a ani cena... Čo je teda podľa mňa dosť zvláštna, pri dnešnej celoslovenskej situácii, ke´d vieme, že maminka na RD má 200€.

Druhý extrém maminiek - kupujem všetko čo je najLACNEJŠIE. Tu, ekonomicky zmýšľajúce maminky asi tiež nezvíťazili.

Zájdem do čínskeho obchodu a milión vecičiek za super cenu, aj sa niekedy čudujem, keď dokážu predávať súpravu pri narodení (cca 3-5ks)za pár Eur, koľko sú asi náklady na výrobu. Neodsudzujem "MADE IN CHINA", ale stálo by za zamyslenie, prečo taká nízka cena. Akú životnosť a kvalitu má daný textil. Ja som si do e-shopu dala slovenské výrobky, ktoré majú aj patričné certifikáty, teda deťou vyhovujúce.

Ak by ste držali materiál v ruke od slovenských výrobcov, pochopili by ste o čom hovorím:

cenovo nie sú drahé, kvalitou sú výborné-majú certifikáty, vydržia viac ako niekoľko praní - sú trvácnejšie, nájdete aj s nádhernou potlačou(rôzne kolekcie) a neposlednom rade(ale ja si to kladiem skor do popredia prednosti môjho e-shopu) su slovenskou výrobou, teda podporujeme predaj a výrobcov na Slovensku a teda aj našu biednu ekonomiku. 

Neviem prečo by som mala podporovať zahraničie (hlavne UK) alebo celú Čínu. Myslím, že na Slovensku máme dosť výrobcov schopných konkurovať zahraničiu nielen kvalitou, ale i cenou.

 

Podľa štúdie Greenpeace látky, ktoré sa rozkladajú na toxické nonylfenoly narušujúce funkciu hormónov, boli odhalené medzi 20 testovanými svetovými značkami (Benetton, Jack & Jones, Only, Vero Moda, Blažek, C&A, Diesel, Esprit, Gap, Armani, H&M, Zara, Levi’s, Victoria’s Secret, Mango, Marks & Spencer, Metersbonwe, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, and Vancl.). Najvyššia koncentrácia (nad 1000 ppm) pritom bola zistená v oblečení značky Zara, Metersbonwe, Levi’s, C&A, Mango, Calvin Klein, Jack & Jones and Marks & Spencer (M&S).  viac: https://www.aktuality.sk/clanok/218133/skandal-rakovinotvorne-latky-v-obleceni-zara-tvrdi-greenpeace/

 

Maminky, ak budete kupovať  - zamyslite sa komu a za čo platíte...

Späť

Kontakt

SLADKASUE - tipy, triky, návody

© 2015 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode